Prednáška 2: Prečo má naša planéta horúčku?
Autor: doc. RNDr. Martin Gera, PhD
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK
Vážení žiaci a milí študenti,
máte za sebou už aj druhú prednášku, ktorej témou bolo: „Prečo má naša planéta horúčku?“. Veríme, že ste sa dozvedeli kopec nových a zaujímavých informácií. Svoje vedomosti ste si preskúšali aj v teste. Správne odpovede k otázkam nájdete nižšie.
Test k 2. online prednáške
Počúvali ste dobre? Overte si svoje vedomosti v skúšobnom teste. Na úspešné absolvovanie potrebujete správne odpovedať aspoň na 6 z 9 otázok. Držíme palce.
Správne odpovede k 2. online prednáške
- 1. Približne kedy začal život na planéte Zem?
- A: pred 3,8 mld. rokov
- 2. Aký je rozdiel medzi klímou a počasím?
- C: klíma je dlhodobý stav atmosféry a počasie je aktuálny stav atmosféry
- 3. Čo bolo v nádobách, v ktorých pán Gera robil pokus?
- A: v jednej nádobe bol čistý ocot, v druhej bola pomiešaná zmes octu a jedlej sódy bikarbóny
- 4. Približne koľko stupňov Celzia môže mať Slnko?
- A: 6000
- 5. Atmosféru Zeme z veľkej časti tvoria tieto dva plyny
- C: dusík a kyslík
- 6. Ozón je jedovatý plyn, avšak pre Zem celkom dôležitý. Prečo?
- B: pohlcuje vlnové dĺžky žiarenia, ktoré nám škodia
- 7. Čo by bolo, keby na Zem nevplýval „prirodzený skleníkový efekt“ zo slnečnej energie?
- B: Zem by bola príliš studená na to, aby umožňovala existenciu života
- 8. Čo je biodiverzita?
- C: rozmanitosť flóry a fauny
- 9. Ktoré z týchto opatrení môže pomôcť zmierniť klimatické zmeny?
- A: treba aktívne riešiť prehrievanie miest, vysádzať viac zelene
Prednášajúci
Doc. RNDr. Martin Gera, PhD
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, UK
DUK na Facebooku
Sleduj Detskú Univerzitu Komenského aj na Facebooku! Čakajú ťa novinky aj tvoji spolužiaci.